Start of the South-African dream - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu Start of the South-African dream - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu

Start of the South-African dream

Blijf op de hoogte en volg Hantzen en Lisette

20 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

En toen was het zover! Na drie vrije weken waarin afscheid werd genomen van alles en iedereen en uiteraard alles voor de reis op het laatste moment nog geregeld moest worden, ging vandaag eindelijk het vliegtuig op weg naar Zuid-Afrika. Vol trots konden we elkaar op zaterdag melden dat de backpack dicht paste en dat er zelfs plek was voor de dropjes, het pak hagelslag en de theezakjes.
Aan het begin van de middag konden er twee volle auto’s vertrekken uit Mildam en Meppel, op naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen werd er nog even wat gedronken en toen was toch het moment daar. Afscheid nemen van de mensen die ons naar het vliegveld hadden gebracht. Dit ging zonder al te grote tranen, maar het blijft een gek idee dat we deze mensen de komende 4,5maand alleen kunnen zien via Skype.
Terwijl we dit schrijven hangen we ergens boven Qatar. We gaan zo overstappen op het vliegtuig naar onze eindbestemming: Zuid-Afrika!
-------------------------------
Maandag rond 11.00 uur zijn we dan eindelijk geland in Kaapstad. Met een goedgevulde maag, want we hebben in totaal 3 warme maaltijden kunnen nuttigen (zelfs als ontbijt kon je kiezen voor kip met rijst, maar die hebben wij maar even overgeslagen).
Na een lange rij voor de paspoortcontrole werden we opgewacht bij de aankomsthal door de taxi-chauffeur van 4Exchange, de organisatie die voor ons ook het vrijwilligerswerk heeft geregeld, om ons naar het appartement te brengen waar we de komende twee weken verblijven. Hier hebben we onze spullen neergegooid en daarna zijn we snel richting het strand gelopen, met een heerlijke temperatuur van 27graden!

Tot snel! (Of nou ja, dat gaan we dus proberen!)

Voor de liefhebber: een linkje naar de website van het kinderziekenhuis waar we over twee weken vrijwilligerswerk gaan doen

• 20 Februari 2017 - 18:00

Kirsten :

Oeh leuk om te lezen!!
    GENIET! Heel veel plezier en deel al je avonturen met badeend!
    Oh en geniet van de hagelslag he!!
    Heel veel plezier lieve menen ❤