The end of our South African Dream! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu The end of our South African Dream! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu

The end of our South African Dream!

Blijf op de hoogte en volg Hantzen en Lisette

26 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

En dan zit het er zomaar op. Het einde van een fantastische reis is aangebroken. De tassen zijn gepakt, we zitten in een lodge tussen alle vliegtuigen en nog maar één nachtje slapen en we zullen ons ook echt in het vliegtuig begeven. Wat kunnen we terugkijken op een waanzinnig avontuur en een prachtige ervaring. Voor jullie, nog even een terugblik op onze laatste twee weken in The Republic of South Africa!

Vanuit Durban vertrokken we vroeg in de morgen richting Northern Drakensbergen. Bij aankomst werd al snel duidelijk dat dit een geweldig hostel was met een prachtige omgeving. Heerlijk om hier vijf dagen te vertoeven. Deze omgeving hebben we gezien door te touren met twee andere Nederlanders en twee Canadese meiden en door een mooie hike te doen over het terrein van het hostel (2uur lang, groot terrein dus!). En toen, eigenlijk Zuid-Afrika wel gezien. Grapje natuurlijk, maar we hebben wel een trip naar het buitenland gemaakt. Het hoogste land ter wereld wel te verstaan (laagste punt ca. 1400m): Lesotho. Een hele leuke gids deed met ons een mooie hike en wist veel te vertellen over de geschiedenis en omgeving van Lesotho. Daarnaast gingen we naar een gezin die heerlijk traditioneel voor ons gekookt had. Wat verder heel erg leuk was, zeker als verpleegkundigen in opleiding, het bezoeken van een traditional healer. In Lesotho heel populair! Niet zo gek want het ziekenhuis is twee uur verderop en alleen open op doordeweekse dagen van 9.00u – 16.00u..... Een hele geslaagde dagtrip én een bonusstempel in ons paspoort! De rest van de dagen hebben we heerlijk rustig aan gedaan, genoten van het geweldige uitzicht, van heerlijk eten, wijntjes, een lekker zonnetje én een heerlijke jacuzzi!

En toen, ons allerlaatste BazBus-ritje naar onze laatste bestemming: Johannesburg. Heel gek om al langs het vliegveld te rijden en te bedenken dat het nog maar een week duurt voordat we daar in zitten. In Johannesburg hebben we Soweto en de stad bezocht met Johan en zijn partner, een man die we in East London hebben ontmoet. Zij wisten alle ins en outs van de stad en het was heel erg leuk om op deze manier de stad te verkennen. De dag afgesloten met een heerlijk diner in een te gek restaurant!

Als afsluiter van onze geweldige reis stond het Krugerpark op de planning. ’S ochtends om 04.15u stond de wekker voor een lange rit er naar toe. Maar hé, dat hadden we er zeker voor over! Iedere dag in het Kruger Park om 6.00u in de auto en op zoek naar de Big Five en prachtige andere dieren. We hebben echt te gekke dagen gehad met heel veel geluk! De dieren lagen allemaal dicht bij de weg en we hebben er zoveel gezien! Leeuwen (die over de weg liepen!), giraffes, olifanten, hyena’s (met baby), zebra’s, buffelo’s en zoveel meer. Maaaar.... het absolute hoogtepunt! 64 minuten wachten meer dan waard.. Een luipaard op 1 meter afstand die wakker werd en tussen de auto’s doorliep! Wauw wauw wauw!
Na deze geweldige dagen keerden we terug naar Johannesburg, naar een AirPort lodge.

Lieve volgers, bedankt dat jullie onze verhalen wilden lezen en we hopen dat jullie ervan genoten hebben. Wij hebben in ieder geval een te gekke 4,5 maand gehad en zullen deze ervaring nooit vergeten.

We zien jullie snel in Nederland.
Heel veel liefs van ons!