Reunited - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu Reunited - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu

Reunited

Blijf op de hoogte en volg Hantzen en Lisette

20 April 2017 | Zuid-Afrika, Somerset West

Hallo almal, daar is ons weer!

Wat vliegt de tijd toch in dit prachtige land. Alweer twee weken die voorbij zijn gevlogen. We hebben weer van alles beleefd, veel vrijwilligerswerk gedaan en daarnaast zijn we druk bezig met plannen maken voor ons laatste deel van onze South-African dream, de rondreis.

Aan activiteiten geen gebrek de afgelopen weken. Samen met Rick en Lyanne zijn we veel op pad geweest. We hebben de Helderberg beklommen, een berg waarop we al 7 weken uitkijken vanuit Heartlands. Met 30 graden de berg op was erg zwaar, maar het was het mooie uitzicht meer dan waard. Eindelijk konden we eens van boven kijken op het gebied waar we toch al 7 weken zitten.

Samen met Rick en Lyanne hebben we ook even de 'inwoner' van Zuid-Afrika uitgehangen in plaats van de 'toerist'. We hebben ons een hele dag heerlijk vermaakt in Ratanga, een pretpark met een supertoffe achtbaan, geweldige waterattractie (waar we echt helemaal doorweekt uitkwamen, omdat we na 1 rondje verplicht moesten blijven zitten) en een zipline. Het was een tof dagje, waarbij we hebben genoten op een andere manier dan dat we tot nu toe hadden gedaan, heerlijk!

Woensdag en donderdag zijn we voor twee daagjes reunited met de stad waar onze reis begonnen is, Cape Town. Voornaamste doel van de reis, Lisette weer herenigen met haar creditcard die overzees met andere Nederlanders is meegereisd (waarvoor zoveel dank!). Om de kosten te drukken, besloten we met de bus te gaan. Hebben wij weer, busstakingen door het hele land. Balen! Dus de volle mep maar betaald, het is niet anders. In Kaapstad hebben we heerlijk twee dagen over de Green Market gelopen en gerelaxed in Waterfront. En thanks to Rick, die ons meenam uit Kaapstad weer naar Heartlands, zodat we niet nog een keer de volle mep hoefden te betalen.

En toen, Easterweekend. Een weekend offline, want vrijdagavond viel de wifi eraf en dinsdag kon dit pas gefixt worden. Hoefden we gelukkig al jullie jaloersmakende foto's van brunches etc. niet te zien. Wij waren 'gewoon' aan het werk. Alleen zondag hebben we samen met Rick en Lyanne Pasen gevierd. We hebben alleen de -unch verruild voor -aai. Met z'n vieren hebben we heerlijk gepaasbraaid. De bedoeling was om te braaien in National Park Silvermine, maar door aanhoudende droogte was de braaiarea gesloten. Dus lekker bij Rick en Lyanne thuis aan het zwembad, met spelletjes en heerlijk eten. Een zeer geslaagde braai, en het zal vast nog even duren voordat we dat weer zullen doen met Pasen!

Naast al deze uitstapjes doen we natuurlijk ook nog vrijwilligerswerk. Alle carers waren verbaasd dat we ook met Easter werkten, maar ja dat zijn we als verpleegkundestudenten toch wel gewend. Er zijn veel nieuwe, wat oudere kinderen gekomen wat het vrijwilligerswerk weer een hele nieuwe dimensie geeft. Veel focussen op samen-delen-samen-spelen en de ontwikkeling van taal. En daarbij, ogen in je voor- en achterhoofd hebben! Superleuk en een nieuwe uitdaging! Het blijft hier genieten.

Wij tellen af tot onze reis begint, kijken uit naar onze verjaardagen en blijven bovenal genieten van onze South-African dream!

Ons sien julle binnekort!

• 20 April 2017 - 16:24

Anne:

Mooie avonturen hoor! Blijven genieten samen! En Lisette niet te gek doen he! ;)..
    Tot snel in Zwolle!

Goed te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

• 22 April 2017 - 14:39

Opa R:

Ons sien jullie binnekort!
    Kijk uit we komen er zo aan. Heb je ook twee grote klanten, maar let op, het zijn lastige klanten.
    We hadden daar ook van alles willen zien, maar dat gaat niet meer.
    Vermaak je. Groet'n van ons.