Adrenaline, avontuur, plezier en vooral genieten! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu Adrenaline, avontuur, plezier en vooral genieten! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hantzen en Lisette - WaarBenJij.nu

Adrenaline, avontuur, plezier en vooral genieten!

Blijf op de hoogte en volg Hantzen en Lisette

27 Mei 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

40,39,38,37..... Jaja, het aftellen begint langzamerhand. Het einde nadert, maar gelukkig hebben we ook nog genoeg prachtige plekken op de planning staan. Met allereerst, zoals beloofd in de vorige blog, Plettenberg Bay.

In Plettenberg Bay zelf was eigenlijk niet zoveel te beleven. Gelukkig was het lekker weer en hebben we twee dagen heerlijk op het strand gelegen, een keer tussen de rotsen in de zee en een keer gewoon op het zand. Daarnaast hebben we een supermooie hike gedaan in het Robberg Nature Reserve van 4 uur. Dit hebben we samen met een Nederlandse meid gedaan die we ontmoet hebben in het hostel in Oudshoorn. Tijdens het wandelen hebben we honderden zeehonden gezien en moesten we veel klimmen en klauteren over de rotsen. Helaas was het heel mistig en konden we dus niet ver over zee kijken (Shame, want er zouden daar walvissen en dolfijnen zijn). Na een lange pauze hadden we plots geluk, want een windvlaag blies zo alle mist en wolken weg. Prachtige uitzichten waren de beloning voor deze fysieke inspanning (helaas geen dolfijn of walvis). In ons hostel hebben we onszelf maar beloond met lasagne, pizza en een heerlijke cocktail.

Volgende bestemming was The Crags, met een hostel helemaal gelegen in de bossen. Rondom het hostel hebben we drie kleine hikes gedaan, waarvan de hike naar de waterval zeker de moeite waard was. ’s Avonds hebben we lekker bij het kampvuur gezeten om ons voor te bereiden op de volgende dag......
Voor Hantzen stond deze dag al bij aankomst rood omlijnt op de planning, eindelijk haar langgekoesterde droom in vervulling brengen. Lisette daarentegen bestempelde deze dag meer als een nachtmerrie, maar wel met de mogelijkheid om een angst te overwinnen. Want ja, wij gingen naar de Bloukrans Bridge, MET de mogelijkheid om daarvan te bungeejumpen. 216m hoog, de hoogste brugbungee ter wereld. Hantzen’s gedachten gingen in de richting van ‘als ik mn droom dan toch wil vervullen, dan maar direct van de allerhoogste’. Lisette zat meer in de categorie ‘wat doe ik hier, wie redt mij’. En toen 1,2,3 bungee! En ja, dat hebben we allebei gedaan. Een geweldige ervaring om nooit meer te vergeten. Wat was dat gaaf!

Next destination: Storms River met het prachtige Tsitsikamma National Park. Hier wilden we heel graag gaan kajakken (onder andere op zee) en lilo’en (door een kloof op een soort luchtbed). In ons hostel waren twee Britten die dit ook wilden doen, dus we hadden een date voor de volgende dag. Eerst slapen in, jawel, een tent. Leek briljant toen we het boekten, maar was nu toch wat koud. Gelukkig hadden ze hier een topservice en werd er een megaheater onze tent ingesleept. De volgende dag op naar Tsitsikamma. In een woord: GE-WEL-DIG! Eerst deden we een hike naar de famous Suspension Bridge en vervolgens het water op. Dit was echt supersuperleuk! De volgende dag hebben we een ontspannen dagje gehad waarin we in een heerlijke jacuzzi hebben gezeten met een goed flesje wijn! Op en top genieten en wat hebben we ons goed beseft dat dit leven heerlijk is!

En dan, op naar de laatste bestemming van de Garden Route: Port Elizabeth. Hier hebben we één dag de stad doorgelopen, waarbij het heerlijk was om weer eens door een grote stad te kunnen lopen. Daarnaast hebben we het Addo Elephant National Park bezocht. Wat hebben we hier een geweldige dag gehad, met veel lucky moments!
Gespot: heel veel olifanten en zebra’s, vier leeuwen, twee buffalo’s en nog veel meer. Ons hoogtepunt was toch wel de leeuw die achter zijn gedode buffalo lag, puur natuur en heel gaaf om te hebben gezien.

Voor ons gevoel zit nu 1/3 van onze rondreis erop. De Garden Route zit erop en het was prachtig. We gaan nu verder langs de Wild Coast tot aan Durban! Wij zijn benieuwd en houden jullie op de hoogte!

• 27 Mei 2017 - 18:30

Hantzen En Lisette :

Oh ja! Helaas is de wifi niet goed genoeg om foto's te uploaden. Zodra dit lukt zullen we deze zeker toevoegen!